ФІЛОЛОГ МЕГІ
Вівторок, 19.03.2024, 05:13
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [3]
Сучасна українська мова [8]
Статті на актуальні мовознавчі проблеми
Сучасне літературознавство [4]
Актуальні статті з літературознавства
Методика викладання сучасної української мови [2]
Актуальні статті з методики викладання СУЛМ
Методика викладання української літератури [0]
Актуальні статті з методики викладання української літератури
Конкурс "Оригінальна рецензія" [8]
Надсилайте рецензії на твори, які прочитали. Отримайте задоволення від своїх думок та коментарів інших

Пошук

Міні-чат

Наше опитування
Яку спеціальність я хотів би отримати?
Всього відповідей: 118

Опитування
Де вища освіта краще: в Україні чи за кордоном?
Всього відповідей: 76

Друзі сайту
Офіційний сайт Макіївський економіко-гуманітарний інститут Найкращі друзі нашого сайту ЗНО без проблем

Головна » Статті » Методика викладання сучасної української мови

У категорії матеріалів: 2
Показано матеріалів: 1-2

Сортувати по: Датою · Назвою · Рейтингом · Коментарем · Переглядами

Організація мовної(літературної) навчальної діяльності учнів в умовах інноваційної освіти

 

На мій погляд, в умовах гіпернасиченого інформаційного простору роль учителя словесності полягає в тому, щоб навчити дітей працювати з величезними інформативними шарами, виокремлюючи елементи, корисні для практичної діяльності. Якщо висловлену думку сформулювати простіше – учитель має допомогти школярам навчитися думати й говорити.

На жаль, підготовка до тестових завдань, що пропонуються як основний вид контролю знань учнів, таких умінь та навичок не формує, навіть якщо йдеться про власне висловлювання.

Ми поступово відмовляємося від застарілих за формою видів роботи, наприклад, конспектування першоджерел у старшій школі. Аргументація в цьому випадку проста: техніка настільки досконала, що вже не слід переписувати надрукований текст. Виникає питання, чи правомірним є такий підхід в сучасних умовах? Можливо, учителю не слід сліпо відмовлятися від усього старого й використовувати нові форми й методи, а знайти компромісне рішення. Для цього треба усвідомлювати, що ти робиш, навіщо і якою буде кінцевий результат.

Повертаючись до конспектування, зазначимо: з фізіологічного погляду в процесі створення логічного конспекту задіяні всі органи, що беруть участь в усвідомленні й запам’ятовуванні інформації. Єдина вимога: написання конспекту має бути мотивованим, тому вчитель повинен сформулювати завдання у формі, цікавій і корисній учневі.

 Наприклад, готуючи доповідь про життєвий чи творчий шлях письменника учень-старшокласник створює презентацію. Якщо уважно проаналізувати структуру презентаційного слайду, а саме інформацію вербальну, можна побачити її схожість із традиційним опорним конспектом.

Перед тим як поставити перед учнем завдання створити презентацію, необхідно дати йому відповідну літературу й попросити вдумливо прочитати її, а потім логічно й  дуже стисло викласти основні відомості в зошиті (чи в форматі комп’ютерного документа). Другий варіант подається у лапках, оскільки він небажаний. Адже науковцями доведено, що дрібна моторика безпосередньо пов’язана із інтелектом людини.

Після цього з дитиною можна опрацювати конспект, допомагаючи визначитися із важливими і другорядними фактами. Таким чином, на підготовчому етапі створення презентації учень має прочитане осмислити, щоб виділити в ньому основні логічні акценти, які потім розмістить у формі таблиці, схеми, списку чи стислого тексту на слайді.

Важливо, щоб під час показу презентації учень не тільки читав з екрану монітора, а й по пам’яті додавав цікаві факти, приклади, робив висновки, цитував уривки творів, паралельно працюючи на аудиторію (слідкував за увагою слухачів,  ставив слушні питання, провокував питання слухачів тощо). Дуже добре було б, щоб спочатку учні побачили як  приклад виступ учителя.

Отже, учитель має спиратися на досягнення  традиційної методики викладання мови й літератури, при цьому враховуючи досягнення науково-технічного прогресу.  Навчальну діяльність учнів необхідно організовувати так, щоб виконання завдання не перетворювалося на формальність, а приносило користь і задоволення.

Методика викладання сучасної української мови | Переглядів: 1075 | Додав: icaphilolog | Дата: 28.08.2013 | Коментарі (0)

Загальні методичні рекомендації щодо вивчення типів присудків у середній школі

 

Синтаксис відіграє важливу роль у формуванні комунікативних умінь та навичок учнів. Засобами синтаксису формується мовна особистість, розвиваються інтелектуальні, духовні, естетичні якості.

Знання з синтаксису закладаються початковою школою, розширюються у 5 класі. Систематичне навчання цього розділу граматики здійснюється з 7-го класу, а поглиблене вивчення починається з 8-го класу.

При вивченні простого речення треба брати до уваги, що воно передає відносно просту думку, ускладнення і поширення якої може відбуватися за рахунок однорідних членів речення, відокремлень. Засобами інтонації передається емоційність висловлювання. За допомогою логічного наголосу та порядку слів підвищується точність і виразність мовлення.


Copyright КAFUKRFIL © 2024
Конструктор сайтів - uCoz