ФІЛОЛОГ МЕГІ
Пятница, 19.04.2024, 03:59
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Електронні підручники [50]
Підручники, посібники, методичні матеріали з різних навчальних дисциплін
Все, що знадобиться для навчання [18]
Історія літературознавства [15]
Презентації [32]
Містить презентації з літератури, мови, культури та інших навчальних дисциплін
Художні й документальні фільми [8]
Посилання й архівовані фільми
Українознавство [3]
Матеріали з народознавства та українознавтсва
Коледж [5]
Матеріали для навчання

Пошук

Міні-чат

Наше опитування
Яку спеціальність я хотів би отримати?
Всього відповідей: 118

Опитування
Де вища освіта краще: в Україні чи за кордоном?
Всього відповідей: 76

Друзі сайту
Офіційний сайт Макіївський економіко-гуманітарний інститут Найкращі друзі нашого сайту ЗНО без проблем

Головна » Файли » Історія літературознавства

Завдання для практичних і семінарських завдань № 1-4
16.02.2013, 01:16

Увага! Для виконання завдання необхідно скачати файл із матеріалами.

ЗМІСТОВИЙ БЛОК № 1. ЛЕКЦІЇ № 1-4

ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ТА СЕМІНАРСЬКИХ ЗАВДАНЬ

 

Використано статті підручника:

 

Гром’як Р. Історія української літературної критики (від початків до кінця XIX століття). Посібник для студентів гуманітарних факультетів вищих навчальних закладів. — Тернопіль: Підручники і посібники, 1999. — 224 с.

 

Протягом двадцяти років XIX століття (з 1840 по 1859) літературна критика на етнічних українських землях функціонувала в естетичній свідомості освіченої верстви як важливий чинник літературного процесу, усвідомлювалася в поняттях «істинна критика», «строга критика», «естетична критика» у зв’язку з засадами романтизму. Її основними діячами були представники старшого покоління культурних діячів (М. Максимович), молодші вихідці з харківської школи романтиків (М. Костомаров, А. Метлинський), колишні члени «Руської трійці» (І. Вагилевич, Я. Головацький) і сформований в атмосфері київських братчиків П. Куліш. Розпочало журналістсько-критичну діяльність наймолодше покоління галичан (К. Климкович, Ф. Гарасевич, Є. Згарський), що виявить більшу активність в наступне десятиліття. Основною ферментуючою силою української літературної критики були доля української мови і творчість Т. Шевченка.

 

Питання для самоперевірки:

1.                       Якими критеріями оцінки літературних явищ користувався М. Максимович?

2.                       Охарактеризуйте жанр і композицію праці М. Костомарова «Обзор сочинений, писанных на малороссийском языке».

3.                       Зіставте за ідеями і жанровими особливостями статті М. Максимовича і М. Костомарова.

4.                       Схарактеризуйте місце і роль П. Куліша в літературно-критичній думці України 40-50-х рр. XIX ст.

5.                       Розкрийте значення творчості Т. Шевченка для літературної критики того періоду.

6.                       Чому П. Куліш вважається першим в Україні професійним літературним критиком?

7.                       Визначте особливості літературно-критичної діяльності П. Куліша.

8.                       Яку роль в активізації української літературної критики відіграв журнал «Основа»?

 

Завдання № 1 (практичне). Ознайомтеся з матеріалами для практичних завдань і дайте письмові відповіді на питання № 1-8. Творче опрацювання матеріалу (створення таблиць, опорних схем, алгоритмів і под. вітається). 

Завдання №2 (домашнє). Прочитайте й проаналізуйте характеристику рецензії-огляду Максимовича «О стихотворениях червонорусских». За поданим зразком виконайте аналіз будь-якої праці літературних критиків зазначеного історичного періоду. Використання матеріалів «Хрестоматії літературно-критичної думки» обов’язкове.

Категорія: Історія літературознавства | Додав: icaphilolog | Теги: Тарас Шевченко, куліш, костомаров, українська література, шевченко, історія літературної критики
Переглядів: 749 | Завантажень: 115 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright КAFUKRFIL © 2024
Конструктор сайтів - uCoz